Hejdå katter

Jag har passat min kusins katter i en månad nu. Han skaffade hundvalp. Då trodde hans katter att dom kunde kissa inne, överallt som den icke rumsrena valpen.

Då erbjöd jag mig att passa dom i en månad.

Tills valpfanskapet blivit rumsren.

Och det gjorde jag.

Jag har inte lagt ut pengar på kattmat/sand/osv till dom, det är ju inte mina så det har kusinen gjort. Och dom har en speciell sand som består av kiselpärlor, man plockar bara ut bajset så byter man inom 20-30 dagar. Och jag hade bett honom köpa ny sand, för det luktade kiss.

Sen, igår kväll, märkte jag att det luktade väldigt illa, då tänkte jag bara att dom kanske precis kissat.

Då luktar det extra.

Så tar jag fram mina smutsiga arbetskläder, tänkte smyga ner i tvättstugan och tvätta det bara. Och jag märker att det är blött… fuktigt.

Och det var dom inte när jag la ner dom.

Så jag luktar.

Det är kattkiss.

Dom har kissat i min tvättkorg.

Okej, smutsig tvätt, det gör ju inget.

MEN DOM KISSADE I TVÄTTKORGEN, INTE I DERAS KATTLÅDA!!!

Men då fick jag nog och sa till kusinen att han får hämta katterna fort som fan annars lämnar jag dom utanför hans dörr, med alla deras saker.

Och han hämtade dom faktiskt.

Det var skönt att vara kattfri, men jag märkte att jag saknar dom sanslöst mycket.

Det var tomt att sova ensam, i sängen. Jag nästan längtade efter att dom skulle komma smygandes och lägga sig på min säng, på mina ben, spinna och tvätta varann.

Fast jag kommer ju inte sakna när dom rev ner mina blommor, åt på mina blommor, välte lampor, kissade på mina kläder, höll mig vaken på nätterna genom att brottas, jamas och krafsande på dörrar.

 

Ack... Dom kommer få det jobbig tnu igen, med hunden.

Dom kommer inte kunna ligga på golvet och sova, ligga på låga ytor utan att ha en hund över sig.

Inte kunna äta ifred ens... Lite synd om dom.

Och jag kan nästan slå vad om att han kommer behöva avliva katterna, för det kommer knasa sig totalt med hunden.

Och då tänker inte jag ta dom.

Nej nej.

 

Så vill du ha två underbara katter, varsågod ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0