Skagen!

I lördags var jag med min mamma och hennes sju kollegor i danmark, skagen.
Helt underbart!
Båten gick kl 8.00 och vi var framme ca 11.15.
Vi bytte till tåg och åkte tåg till Skagen.
For även genom Hulsig.
(Historien om Hulsig är rolig. Folk har pratat om Hulsig, säger att det är jättefint, mycket att göra, hotell, camping osv. En gång åkte far, mor och jag igenom och undrade när allt detta fantastiska skulle dyka upp. Så hade vi kört igenom Hulsig på två minuter. Det var en tråkig by. Inte ens mataffär.)

Väl framme i Skagen, strosade vi runt på gågatan en stund och sedan delade vi på oss. Några tanter ville sitta och fika. Jag, mamma, Britt-Marie och Monica gick till stranden, där vi drack öl/smiroff och åt chips.
Låg och solade i sanden.
Badade fötterna. Det var kallt, men gick att bada i. Inte kallare än vad jag brukar kasta mig i när det är sommar.
Efter det åt vi alla på Bordilles Kro, jättegod fisk har dom. Kostar dessutom skjortan! Men värt...!

Sedan hade Skagen stängt, inga fik, barer, affärer var öppna. Satt lite folk på några bänkar som åt glass och pratade.
Det var faktiskt massa killar där, i min ålder.
Inte helt fula.
Jag såg dom överallt. Lite roligt. ^^
Tåg tillbaka till Fredrikshamn, gick runt där, allt var stängt och så jäkla dött.
Vi hittade en resturang/café, med världens godaste kaffe. Och donuts!
Sedan... Ja, handla sprit i en liten affär och sedan på båten och hem.

Bilder från danmarksresan kommer en annan dag. XD

Jävla härligt!
Och till helgen ska jag till skåne, träffa skåningen.
Fira valborg någon annanstans än i Göteborg och Slottskogen.

Kommentarer
Postat av: Anna P

Fan vad smuckert det låter att åka till skagen :D



Och ännu mer smuckert att dissa en valborg i Ggb. Jag kommer nog få gå hem från jobbet. Slutar ju när den jävla cortegen precis har börjat, lycka till med att ta vagnen från avenyn liksom.

2009-04-27 @ 19:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0