Curkus, migrän och brist på kärlek?

Igår var jag på cirkus braziljack med anna och erika.
Erika hade fått tre fribiljetter från sitt jobb.
Det var väldigt roligt.
Man går sällan på cirkus.
Utanför cirkusen, innan den började, stod det sex djurrättsaktivister. Dom skanderade om vanvård och djurplågeri.
Killen med (vad den nu kallas, den där...tratten...) stod iaf och skanderade och stakade sig hela tiden. Lite tunghäfta.
Sedan såg vi att dom var inne på cirkusen, kollade på den.
För övrigt så var det ingen vanvård av djuren.. Dom hade kul. Jättesöta hästar, hundar och katter. Även en envis åsna, som vägrade göra något annat än att äta godis.
Kul iaf.

Och idag har jag slappat. Sett på film, städat, fått migrän, blivit kvitt den...
I vanliga fall blir jag borta i två dygn om jag får migrän. Det är hemskt.
Så jag har suttit och lipat till sex and the city - the movie bara för att jag varit rädd att min migrän skulle bryta ut helt.
Och varje gång jag ser den filmen, blir jag så jävla ledsen, tänker alltid på mr sovjet...
Hopplöst.
Det har gått sex månader nu, jag är fortfarande kär. Ärligt talat, hur jävla lång tid ska det ta?
Så många frågar dessutom om jag "har någon ny kärlek på gång"...
Och när jag säger nej, blir mer än hälften jätteförvånade.
Förbjudet med singelskap?
Är du konstig på något sätt, bara för att du inte är tillsammans med någon?
Huh...?

Nu lyssnar jag på Muse - Supermassive black hole.
Jag älskar Muse... Så satans jävla bra.
Riktigt längesedan jag lyssnade på dom.

Annan kul sak, jag såg en tjej igår, lisa, f.d kompis på spårvagnen. Hon var blond nu... Innan snyggt mörkhårig. Jag orkade dock inte hälsa. Orka dra hela historien vad man gör nu.
Känns nästan misslyckande att vara undersköterska, ha fast jobb och en lägenhet. (Jag ska ha himmelsblåa väggar i min etta btw. En rejäl jävla himmelsblå fondvägg och sedan jätteljusblå, såpass att det nästan går i vitt, på övriga väggar. Kommer nog bli tjusigt. Så ska jag ha massa vitt... Ljust och härligt. Känner du igen det?)

Nu ska jag fortsätta att städa och sånt.
Känner mig nästan som en hemmafru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0